مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری همایش «وقف و اقتصاد» با حضور مدیران ارشد کشوری و اندیشمندان حوزه اقتصاد در تاریخ ۲۸ بهمن ماه جاری در شیراز خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در جمع خبرنگاران گفت: همایش وقف و اقتصاد با حضور مدیران ارشد کشوری و اندیشمندان حوزه اقتصاد در تاریخ 28 بهمن ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.
 
وی درباره محور برگزاری این همایش تصریح کرد: محورهای این همایش نظام اجاره دهی، سرمایه‌گذاری و اهمت اقتصادی موقوفات است.
 
حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: این همایش با حضور صادقی، مدیر گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و مشاور رئیس سازمان اوقاف، شهنازی از گروه اقتصاد دانشگاه شیراز و همچنین مدیر موقوفات آستان قدس جایگاه اقتصادی سنت حسنه وقف بحث و بررسی می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس هدف از برگزاری این همایش را همگام شدن با اقتصاد مقاومتی اظهار داشت و افزود: زمانی که از اقتصاد مقاومتی در جامعه صحبت می‌شود، منظور اقتصادی دولتی و حکومتی نیست بلکه منظور اقتصادی است که مردم محور فعالیت آن قرار دارند و موقوفات مصداق روشنی بر این نوع فعالیت است و باید به نقش وقف در این نوع اقتصاد که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، توجه و اهتمام وی‍ژه‌ای داشت.
 
حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: امروزه با توجه به رشد جمعیت، کمیابی منابع و گسترش رقابت در بازار جهانی، استفاده بهینه و کارآمد از منابع انسانی و فیزیکی و افزایش بهره‌وری آن‌ها، نقش مهمی در رشد اقتصادی کشورها ایفا می‌کند و موقوفات به عنوان یکی از سرمایه‌های مادی و معنوی کشور می‌تواند نقش عمده‌ای در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشد.
 
وی بیان کرد: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از فعالیت سرمایه‌گذاری عمرانی موقوفات، به صورت تابلو عکس دائر می‌شود؛ همچنین لایه اطلاعاتی رقبات موقوفات شهر شیراز در این همایش به صورت نمادین تحویل شهردار شیراز می‌شود.
 
گفتنی است، در این همایش نیز هیأت امنا، خیران و واقفان، اساتید و دانشجویان، مهندسان ناظر و فعالان اقتصادی شرکت خواهند کرد.
/2759/